Sprawdzanie wartości wykonanych świadczeń w systemach NFZ

NFZ w końcu wprowadził funkcję która powinna istnieć w systemach informatycznych od początku. Od teraz możliwe jest sprawdzenie ile świadczeń wyeksportowanych fundusz „widzi”.

 

Komunikat nr 181/2012 dla świadczeniodawców
w sprawie możliwości sprawdzania wartości wykonanych świadczeń zarejestrowanych w systemie Śląskiego OW NFZ

Śląski OW NFZ w Katowicach informuje, że na Portalu Świadczeniodawcy udostępniona została funkcjonalność umożliwiająca sprawdzanie wartości wykonanych świadczeń zarejestrowanych w systemie Śląskiego OW NFZ. Szczegóły przedstawione są w poniższej instrukcji.

INSTRUKCJA POSTĘPOWANIA CELEM SPRAWDZENIA WARTOŚCI WYKONANYCH ŚWIADCZEŃ ZAREJESTROWANYCH W SYSTEMIE ŚLĄSKIEGO OW NFZ.

  1. Po zalogowaniu się do Portalu Świadczeniodawcy należy wybrać opcję „Moje umowy”.

  1. Po wyświetleniu listy umów należy dla umowy, dla której chcemy dokonać sprawdzenia kliknąć na kwadrat z literką ”U”

 

  1. Po wyświetleniu „Szczegółowych informacji o umowach” należy wybrać zakładkę „Wykonanie”, , a następnie kliknąć przycisk „Odśwież dane”.

  1. Po wyświetleniu poniższego komunikatu należy kliknąć przycisk „OK”

  1. A. Należy poczekać kilkanaście minut na przetworzenie zadania określonego w punkcie 3 i 4.

  1. Po przetworzeniu zadania przez system informatyczny Śląskiego OW NFZ możliwy jest wybór miesiąca początkowego („miesiąc od”) i końcowego („miesiąc do”) oraz opcjonalnie kodu produktu i wyróżnika. Raport zostanie wyświetlony po kliknięciu przycisku „Wyszukaj”. Niewygenerowanie raportu oznacza, że z przyczyn technicznych, należy wydłużyć czas oczekiwania określony w punkcie 5 a.  

  2. Raport może być wykonywany dowolną ilość razy (np. dla różnych miesięcy, produktów) – wykonuje się to przez zmianę filtrów „miesiąc od, „miesiąc do”, „kod produktu kontraktowego, „wyróżnik” i kliknięcie przycisku „Wyszukaj”.

  3. Nad danymi pojawia się informacja „Dane wg stanu na dzień:………….”. Po kolejnym wejściu w zakładkę „Wykonanie” będą się pojawiały dane z dnia, w którym ostatnio były odświeżane. Pobranie aktualnych danych wymaga powtórzenia czynności określonych w punktach 3 i 4.

Telefony kontaktowe w przypadku rozbieżności danych zarejestrowanych w systemie Śląskiego OW NFZ z danymi zarejestrowanymi w systemach świadczeniodawców: